Nebojte se ozvat

T-shock

Může se to stát každému z nás. Jídlo nechutná, popřípadě je to rovnou něco jiného, než jste si objednali. Nebo to může být pomalá a líná obsluha, přílišný hluk v restauraci či něco jiného, co vám vadí. Jak se ale ozvat tak, abychom nebyli tzv. za prudiče a přitom dosáhli svého? Základem je ozvat se včas. Obsluhu na problém upozorněte, jakmile si ho všimnete. Tedy pokud vám jídlo nechutná, řekněte to hned, ne poté, co ve vás zmizí půlka porce. To samé platí, pokud je objednávka studená, neodpovídá nebo je v ní něco, co jste si neobjednali. Při reklamaci buďte konkrétní. Nicneříkající „nechutnalo“ číšníkům a servírkám nijak nepomůže zjistit, v čem je problém, a spíš je tím naštvete. Co číšníci také nesnášejí, jsou hosté, kteří vracejí dobrou porci proto, že jídlo chutná jinak, než jsou zvyklí. Pokud si tedy objednáte něco, co jste nikdy nejedli, počítejte s tím, že vám to nemusí chutnat. Pokud chcete předejít zklamání, vyptejte se obsluhy, co můžete čekat.
příprava cateringu
Co dělat, pokud je problém s obsluhou? Práce v restauračním provozu je práce jako každá jiná, a ne každý je pro tuhle práci stvořený. Někdy je servis skvělý, jindy je to průměr, a někdy bohužel tragédie. Jak to ale taktně podat? Především platí totéž co u jídla, tedy buďte konkrétní a ozvěte se, jakmile si potíží všimnete. Pokud si vás tedy obsluha půl hodiny nevšímá, neváhejte se ozvat a na problém upozornit. Pokud je služba dobrá, chybu si uvědomí a rychle a bez řečí ji odstraní. Zároveň pro ně ale mějte pochopení. Přijdete-li v poledne do obsazeného podniku, tak i té sebelepší obsluze bude chvilku trvat, než se vám bude plně věnovat. Ve slušné restauraci by vás ale v takovém případě měli upozornit, jak dlouho budete na jídlo čekat. Nejobávanějším a nejožehavějším tématem jsou ale dýška. Dávat vždy? Nedávat nikdy? Dávat jen v mimořádných případech? Nebo naopak nedávat jen „za trest“? Obecně platí, že slušnost je dát deset procent z útraty, pokud byla obsluha v pořádku. Pokud byla nadprůměrná, klidně přidejte, budete je tím motivovat pro příště.
prostřeno i s předkrmem
Naopak, pokud byla obsluha i přes opakovaná upozornění pod vaše očekávání, tak je nulové dýško posledním znamením vaší nespokojenosti. Pokud se ale rozhodnete dýško nedat, měli byste pro to mít opravdu dobrý důvod.
 
Základem řešení problému je tedy chovat se jako dospělý člověk, a na problém v klidu a věcně upozornit. Většina číšníků a servírek svou práci dělá ráda, a chce ji dělat dobře. 

Nebojte se ozvat
Ohodnoťte příspěvek
300x250-1474093619.jpg